Doprava zdarma se Zásilkovnou nad 1 299 Kč
PPL Parcel Shop 54 Balík do ruky 74 Balíkovna 49 GLS 54 Kurýr GLS 64 Zásilkovna 44 PPL 99

Theodor Adorno and Film Theory

Jazyk AngličtinaAngličtina
Kniha Pevná
Kniha Theodor Adorno and Film Theory Brian Wall
Libristo kód: 01246903
Nakladatelství PALGRAVE MACMILLAN, března 2013
What is the fundamental nature of the filmic object: is it a commodity or is it, can it be, art? Thi... Celý popis
? points 147 b
1 472
Skladem u dodavatele v malém množství Odesíláme za 10-14 dnů

30 dní na vrácení zboží


Mohlo by vás také zajímat


TOP
Podívej se, kdo se schovává - V zoo neuvedený autor / Leporelo
common.buy 43
Little Hatred / Brožovaná
common.buy 298
Losing Hope Colleen Hoover / Brožovaná
common.buy 269
Akademia Pana Kleksa Brzechwa Jan / Pevná
common.buy 144
The Waves Virginia Woolf / Brožovaná
common.buy 382
Confessions of a Philosopher Bryan Magee / Brožovaná
common.buy 432
Family Driven Faith Voddie Baucham Jr. / Brožovaná
common.buy 383
Answer for Everything Delayed Gratification / Pevná
common.buy 445
Whisky Tasting Notes James Martin / Brožovaná
common.buy 327
Sticker Dolly Dressing Fairy Princesses Fiona Watt / Brožovaná
common.buy 237
Five Little Ducks: Sing Along with Me! Yu-Hsuan Huang / Leporelo
common.buy 195
Greetings from Novorossiya Pawel Pieniazek / Brožovaná
common.buy 786
French War Films and National Identity Noah McLaughlin / Pevná
common.buy 2 800
Finding a Leg to Stand On Connie Bensley / Brožovaná
common.buy 413

What is the fundamental nature of the filmic object: is it a commodity or is it, can it be, art? This book introduces the thought of Theodor Adorno into film studies to repair the schism that characterizes the field today, as historical and cultural modes of analysis have come to displace theoretical and philosophical ones. Adorno's scathing critique of the culture industry has been thought to close off any possible rapprochement between his philosophy and film, but through a deployment of some of the key ideas drawn from his aesthetics and philosophy - immanent critique and negative dialectics - Wall traces what "might be" in film more than its "being" as a product. Four singular films - The Maltese Falcon (1941), Kiss Me Deadly (1955), Repo Man (1984), and The Big Lebowski (1998) - each come to reflect (though in very different ways) on both their status as commodities and their desire to be more than commodities, even their aspirations to art.

Darujte tuto knihu ještě dnes
Je to snadné
1 Přidejte knihu do košíku a zvolte doručit jako dárek 2 Obratem vám zašleme poukaz 3 Kniha dorazí na adresu obdarovaného

Přihlášení

Přihlaste se ke svému účtu. Ještě nemáte Libristo účet? Vytvořte si ho nyní!

 
povinné
povinné

Nemáte účet? Získejte výhody Libristo účtu!

Díky Libristo účtu budete mít vše pod kontrolou.

Vytvořit Libristo účet