Doprava zdarma se Zásilkovnou nad 1 499 Kč
PPL Parcel Shop 54 Balík do ruky 74 Balíkovna 49 GLS 54 Kurýr GLS 74 Zásilkovna 49 PPL 99

Social and Economic Theory of Consumption

Jazyk AngličtinaAngličtina
Kniha Pevná
Kniha Social and Economic Theory of Consumption Kaj Ilmonen
Libristo kód: 04552989
Nakladatelství PALGRAVE MACMILLAN, prosince 2010
Kaj Ilmonen was a pioneer in the third wave of the sociology of consumption in the 1970s; an origina... Celý popis
? points 304 b
3 037 včetně DPH
Skladem u dodavatele v malém množství Odesíláme za 13-16 dnů

30 dní na vrácení zboží


Mohlo by vás také zajímat


Taming the Leviathan Jon Parkin / Brožovaná
common.buy 1 417

Kaj Ilmonen was a pioneer in the third wave of the sociology of consumption in the 1970s; an original and erudite scholar and sociological theorist. This book provides a balanced overview of the sociology of consumption, reaching out towards its current and future development. The author's argument is that the enthusiasm of 'the third wave' exaggerated the role of the symbolic and imaginary at the expense of the materiality of human societies. Going back to Marx he reminds us that consumption should be seen as part of the metabolism between nature and human societies, with specific characteristics in modern capitalism. In a curious way, affluent societies highlight features of the fundamental mechanisms of the social bond, such as gift exchange. Even money, the institution that we associate with calculative rationality, obeys laws that violate the rules of equivalent exchange and quantitative measurement.

Darujte tuto knihu ještě dnes
Je to snadné
1 Přidejte knihu do košíku a zvolte doručit jako dárek 2 Obratem vám zašleme poukaz 3 Kniha dorazí na adresu obdarovaného

Přihlášení

Přihlaste se ke svému účtu. Ještě nemáte Libristo účet? Vytvořte si ho nyní!

 
povinné
povinné

Nemáte účet? Získejte výhody Libristo účtu!

Díky Libristo účtu budete mít vše pod kontrolou.

Vytvořit Libristo účet