Doprava zdarma se Zásilkovnou nad 1 499 Kč
PPL Parcel Shop 54 Balík do ruky 74 Balíkovna 49 GLS 54 Kurýr GLS 74 Zásilkovna 49 PPL 99

Morality, Competition, and the Firm

Jazyk AngličtinaAngličtina
Kniha Pevná
Kniha Morality, Competition, and the Firm Joseph Heath
Libristo kód: 02616979
Nakladatelství Oxford University Press Inc, září 2014
In this collection of provocative essays, Joseph Heath provides a compelling new framework for think... Celý popis
? points 381 b
3 806 včetně DPH
Skladem u dodavatele Odesíláme za 9-12 dnů

30 dní na vrácení zboží


Mohlo by vás také zajímat


Genetic Counselling Angus Clarke / Pevná
common.buy 5 031
American World Literature - An Introduction Paul Giles / Brožovaná
common.buy 1 278
Mutter zieht aus Karen-Susan Fessel / Pevná
common.buy 325

In this collection of provocative essays, Joseph Heath provides a compelling new framework for thinking about the moral obligations that private actors in a market economy have toward each other and to society. In a sharp break with traditional approaches to business ethics, Heath argues that the basic principles of corporate social responsibility are already implicit in the institutional norms that structure both marketplace competition and the modern business corporation. In four new and nine previously published essays, Heath articulates the foundations of a "market failures" approach to business ethics. Rather than bringing moral concerns to bear upon economic activity as a set of foreign or externally imposed constraints, this approach seeks to articulate a robust conception of business ethics derived solely from the basic normative justification for capitalism. The result is a unified theory of business ethics, corporate law, economic regulation, and the welfare state, which offers a reconstruction of the central normative preoccupations in each area that is consistent across all four domains. Beyond the core theory, Heath offers new insights on a wide range of topics in economics and philosophy, from agency theory and risk management to social cooperation and the transaction cost theory of the firm.

Informace o knize

Plný název Morality, Competition, and the Firm
Autor Joseph Heath
Jazyk Angličtina
Vazba Kniha - Pevná
Datum vydání 2014
Počet stran 424
EAN 9780199990481
ISBN 0199990484
Libristo kód 02616979
Nakladatelství Oxford University Press Inc
Váha 764
Rozměry 235 x 167 x 33
Darujte tuto knihu ještě dnes
Je to snadné
1 Přidejte knihu do košíku a zvolte doručit jako dárek 2 Obratem vám zašleme poukaz 3 Kniha dorazí na adresu obdarovaného

Přihlášení

Přihlaste se ke svému účtu. Ještě nemáte Libristo účet? Vytvořte si ho nyní!

 
povinné
povinné

Nemáte účet? Získejte výhody Libristo účtu!

Díky Libristo účtu budete mít vše pod kontrolou.

Vytvořit Libristo účet