Doprava zdarma se Zásilkovnou nad 1 499 Kč
PPL Parcel Shop 54 Balík do ruky 74 Balíkovna 49 GLS 54 Kurýr GLS 74 Zásilkovna 49 PPL 99

Market

Jazyk AngličtinaAngličtina
Kniha Pevná
Kniha Market Alan Aldridge
Libristo kód: 04908456
Nakladatelství Polity Press, srpna 2005
"The Market" addresses one of the most controversial answers to the question, 'how is social order p... Celý popis
? points 171 b
1 711 včetně DPH
Skladem u dodavatele v malém množství Odesíláme za 11-15 dnů

30 dní na vrácení zboží


Mohlo by vás také zajímat


Las buenas amigas Anton Disclafani / Brožovaná
common.buy 492
Ultimate Good Luck Richard Ford / Brožovaná
common.buy 265
Připravujeme
Beyond Hill and Hollow Elizabeth S. D. Engelhardt / Brožovaná
common.buy 815
Připravujeme
How to Teach Philosophy to Your Dog Anthony McGowan / Pevná
common.buy 379
How to Be a Happy Single Mother Orit Sutton / Brožovaná
common.buy 244
Governing by Network Stephen Goldsmith / Brožovaná
common.buy 770
Country Classics / Brožovaná
common.buy 584

"The Market" addresses one of the most controversial answers to the question, 'how is social order possible?' Ever since Adam Smith conceived the idea of an 'invisible hand', advocates of the market have argued that social cohesion, material prosperity and political vitality are best achieved not by central control and planning but by laissez-faire - the policy of non-intervention. In this book, Alan Aldridge guides readers through the complex interplay between analysis, description and ideology that characterizes social theorizing on the market. A distinctive feature of "The Market" is its emphasis on the role of culture in shaping the social reality of markets as perceived and experienced by people participating in them. Ideologies examined include: Market fundamentalism - the conviction that free markets are universally beneficial; Market populism - the assertion that the free market reflects the democratic will of the people; Economic 'man' - the notion that the main motive of our actions is to maximize our personal advantage; Globalism - the claim by neo-liberals that the global expansion of markets is irresistible, making political action irrelevant. "The Market" will be essential reading for students and researchers interested in the sociology of economic life, economic sociology and political economy.

Informace o knize

Plný název Market
Jazyk Angličtina
Vazba Kniha - Pevná
Datum vydání 2005
Počet stran 196
EAN 9780745632223
ISBN 074563222X
Libristo kód 04908456
Nakladatelství Polity Press
Váha 336
Rozměry 223 x 145 x 18
Darujte tuto knihu ještě dnes
Je to snadné
1 Přidejte knihu do košíku a zvolte doručit jako dárek 2 Obratem vám zašleme poukaz 3 Kniha dorazí na adresu obdarovaného

Přihlášení

Přihlaste se ke svému účtu. Ještě nemáte Libristo účet? Vytvořte si ho nyní!

 
povinné
povinné

Nemáte účet? Získejte výhody Libristo účtu!

Díky Libristo účtu budete mít vše pod kontrolou.

Vytvořit Libristo účet