Doprava zdarma se Zásilkovnou nad 1 499 Kč
PPL Parcel Shop 54 Balík do ruky 74 Balíkovna 49 GLS 54 Kurýr GLS 74 Zásilkovna 49 PPL 99

Magazines, Travel, and Middlebrow Culture

Jazyk AngličtinaAngličtina
Kniha Pevná
Kniha Magazines, Travel, and Middlebrow Culture Faye Hammill
Libristo kód: 09244201
Nakladatelství Liverpool University Press, června 2015
A century ago, the golden age of magazine publishing coincided with the beginning of a golden age of... Celý popis
? points 329 b Připravujeme Připravujeme
3 290 včetně DPH
Očekávaný dotisk Termín neznámý Termín neznámý

30 dní na vrácení zboží


Mohlo by vás také zajímat


Louis Armstrong Moonlight Publishing / Pevná
common.buy 491
Studies on Experimental Models Samar Basu / Brožovaná
common.buy 9 027
Mallbüdel-Klassiker, Audio-CD TENNEMANN media GmbH / Audio CD
common.buy 330
Merlin's Pawn James Nathan Post / Brožovaná
common.buy 267
Love Her, Love Her Not Joanne Cronrath Bamberger / Brožovaná
common.buy 452
Haven J S Collyer / Brožovaná
common.buy 397
1:0 für die Fußballfreunde / Silbenhilfe Ingrid Uebe / Brožovaná
common.buy 176
Levers of Power Steve Statham / Brožovaná
common.buy 324
Good Design in China Clifford Pearon / Pevná
common.buy 1 318

A century ago, the golden age of magazine publishing coincided with the beginning of a golden age of travel. Images of speed and flight dominated the pages of the new mass-market periodicals. Magazines, Travel, and Middlebrow Culture centres on Canada, where commercial magazines began to flourish in the 1920s alongside an expanding network of luxury railway hotels and transatlantic liner routes. The leading monthlies - among them Mayfair, Chatelaine, and La Revue Moderne - presented travel as both a mode of self-improvement and a way of negotiating national identity. This book announces a new cross-cultural approach to periodical studies, reading both French- and English-language magazines in relation to an emerging transatlantic middlebrow culture. Mainstream magazines, Hammill and Smith argue, forged a connection between upward mobility and geographical mobility. Fantasies of travel were circulated through fiction, articles, and advertisements, and used to sell fashions, foods, and domestic products as well as holidays. For readers who could not afford a trip to Paris, Bermuda, or Lake Louise, these illustrated magazines offered proxy access to the glamour and prestige increasingly associated with travel.

Darujte tuto knihu ještě dnes
Je to snadné
1 Přidejte knihu do košíku a zvolte doručit jako dárek 2 Obratem vám zašleme poukaz 3 Kniha dorazí na adresu obdarovaného

Přihlášení

Přihlaste se ke svému účtu. Ještě nemáte Libristo účet? Vytvořte si ho nyní!

 
povinné
povinné

Nemáte účet? Získejte výhody Libristo účtu!

Díky Libristo účtu budete mít vše pod kontrolou.

Vytvořit Libristo účet