Doprava zdarma se Zásilkovnou nad 1 299 Kč
PPL Parcel Shop 54 Balík do ruky 74 Balíkovna 49 GLS 54 Kurýr GLS 64 Zásilkovna 44 PPL 99

Vážení zákazníci, telefonická zákaznická podpora je aktuálně k dispozici v pracovní dny od 9:00 do 13:00 hodin.

Indian Education in the American Colonies, 1607-1783

Jazyk AngličtinaAngličtina
Kniha Brožovaná
Kniha Indian Education in the American Colonies, 1607-1783 Margaret Connell Szasz
Libristo kód: 04923604
Nakladatelství University of Nebraska Press, července 2007
Armed with Bible and primer, missionaries and teachers in colonial America sought, in their words, "... Celý popis
? points 49 b
493 včetně DPH
Skladem u dodavatele Odesíláme za 19-25 dnů

30 dní na vrácení zboží


Mohlo by vás také zajímat


Death's Mistress Terry Goodkind / Brožovaná
common.buy 457
Jelly Baby Jean Ure / Brožovaná
common.buy 216
Boy Who Dreamed of Becoming a Soldier Jose L Zuluaga / Brožovaná
common.buy 442
Policing Issues: Challenges & Controversies Jeffrey Ian Ross / Brožovaná
common.buy 3 515
Thermoelasticity with Finite Wave Speeds Jozef Ignaczak / Pevná
common.buy 3 704
Heidegger's Religious Origins Benjamin D. Crowe / Brožovaná
common.buy 636
Keys to Success Joseph O Larnyoh / Brožovaná
common.buy 288
Errors in Evidence-Based Decision Making Robert Janke / Brožovaná
common.buy 1 520
Breaking the Rules Suzanne Brockmann / Brožovaná
common.buy 210
Nuts and Bolts of ICD Therapy Tom Kenny / Brožovaná
common.buy 1 668
History of Psychiatry Franz G. Alexander / Brožovaná
common.buy 3 430
Ave Maria Harald Feller / List
common.buy 507

Armed with Bible and primer, missionaries and teachers in colonial America sought, in their words, "to Christianize and civilize the native heathen." Both the attempts to transform Indians via schooling and the Indians' reaction to such efforts are closely studied for the first time in Indian Education in the American Colonies, 1607-1783.Margaret Connell Szasz's remarkable synthesis of archival and published materials is a detailed and engaging story told from both Indian and European perspectives. Szasz argues that the most intriguing dimension of colonial Indian education came with the individuals who tried to work across cultures. We learn of the remarkable accomplishments of two Algonquian students at Harvard, of the Creek woman Mary Musgrove who enabled James Oglethorpe and the Georgians to establish peaceful relations with the Creek Nation, and of Algonquian minister Samson Occom, whose intermediary skills led to the founding of Dartmouth College. The story of these individuals and their compatriots plus the numerous experiments in Indian schooling provide a new way of looking at Indian-white relations and colonial Indian education.

Darujte tuto knihu ještě dnes
Je to snadné
1 Přidejte knihu do košíku a zvolte doručit jako dárek 2 Obratem vám zašleme poukaz 3 Kniha dorazí na adresu obdarovaného

Přihlášení

Přihlaste se ke svému účtu. Ještě nemáte Libristo účet? Vytvořte si ho nyní!

 
povinné
povinné

Nemáte účet? Získejte výhody Libristo účtu!

Díky Libristo účtu budete mít vše pod kontrolou.

Vytvořit Libristo účet