Doprava zdarma se Zásilkovnou nad 1 499 Kč
PPL Parcel Shop 54 Balík do ruky 74 Balíkovna 49 GLS 54 Kurýr GLS 74 Zásilkovna 49 PPL 99

Humanitarian Business

Jazyk AngličtinaAngličtina
Kniha Brožovaná
Kniha Humanitarian Business Thomas G Weiss
Libristo kód: 01250339
Nakladatelství Polity Press, ledna 2013
With some 50 million people living under duress and threatened by wars and disasters in 2012, the de... Celý popis
? points 71 b
706 včetně DPH
Skladem u dodavatele v malém množství Odesíláme za 11-15 dnů

30 dní na vrácení zboží


Mohlo by vás také zajímat


Kardiopatologie Ivo Šteiner / Pevná
common.buy 550
Raduga 3 metodická příručka Stanislav Jelínek / Kroužková
common.buy 181
Prima A1/díl 2 Příručka učitele Friederike Jin / Brožovaná
common.buy 638
Infectious Disease Epidemiology Nelson / Pevná
common.buy 3 363
Religion and the Rise of Jim Crow in New Orleans James B. Bennett / Brožovaná
common.buy 881

With some 50 million people living under duress and threatened by wars and disasters in 2012, the demand for relief worldwide has reached unprecedented levels. Humanitarianism is now a multi-billion dollar enterprise, and aid agencies are obliged to respond to a range of economic forces in order to 'stay in business'. In his customarily hard-hitting analysis, Thomas G. Weiss offers penetrating insights into the complexities and challenges of the contemporary humanitarian marketplace. In addition to changing political and military conditions that generate demand for aid, private suppliers have changed too. Today's political economy places aid agencies side-by-side with for-profit businesses, including private military and security companies, in a marketplace that also is linked to global trade networks in illicit arms, natural resources, and drugs. This witch's brew is simmering in the cauldron of wars that are often protracted and always costly to civilians who are the very targets of violence. While belligerents put a price-tag on access to victims, aid agencies pursue branding in a competition for 'scarce' resources relative to the staggering needs. As marketization encroaches on traditional humanitarianism, it seems everything may have a priceNfrom access and principles, to moral authority and lives.

Informace o knize

Plný název Humanitarian Business
Jazyk Angličtina
Vazba Kniha - Brožovaná
Datum vydání 2013
Počet stran 200
EAN 9780745663326
ISBN 074566332X
Libristo kód 01250339
Nakladatelství Polity Press
Váha 344
Rozměry 210 x 157 x 19
Darujte tuto knihu ještě dnes
Je to snadné
1 Přidejte knihu do košíku a zvolte doručit jako dárek 2 Obratem vám zašleme poukaz 3 Kniha dorazí na adresu obdarovaného

Přihlášení

Přihlaste se ke svému účtu. Ještě nemáte Libristo účet? Vytvořte si ho nyní!

 
povinné
povinné

Nemáte účet? Získejte výhody Libristo účtu!

Díky Libristo účtu budete mít vše pod kontrolou.

Vytvořit Libristo účet