Doprava zdarma se Zásilkovnou nad 1 499 Kč
PPL Parcel Shop 54 Balík do ruky 74 Balíkovna 49 GLS 54 Kurýr GLS 74 Zásilkovna 49 PPL 99

Determinants of customer decisions to pay utility water bills promptly

Jazyk AngličtinaAngličtina
Kniha Brožovaná
Kniha Determinants of customer decisions to pay utility water bills promptly Josses Mugabi
Libristo kód: 06828325
Nakladatelství VDM Verlag Dr. Müller, listopadu 2008
Improving revenue collection and minimising 'bad debts' is currently a top priority for utility mana... Celý popis
? points 198 b
1 981 včetně DPH
U nakladatele na objednávku Odesíláme za 3-5 dnů

30 dní na vrácení zboží


Mohlo by vás také zajímat


Po sie, Histoire Et Mythe Nimpa-I / Brožovaná
common.buy 2 851
Skin Medicine Tim Curran / Brožovaná
common.buy 472
Covering Your Life in Prayer Erwin W. Lutzer / Brožovaná
common.buy 415
Quotes from Steven Jobs Steven Damron / Brožovaná
common.buy 489
Berufswahl Kurt Blumer / Brožovaná
common.buy 1 375
Alamo Defenders Bill Groneman / Brožovaná
common.buy 458

Improving revenue collection and minimising 'bad debts' is currently a top priority for utility managers. This study used data from a survey of 505 customers in eight towns in Uganda, to establish the determinants of customer decisions to pay water bills promptly. Regression analysis showed that attitudes, perceived ease or difficulty of paying on time (perceived control), as well as social pressure, strongly influence intentions to pay, which in turn directly affects actual prompt bill payment behaviour. Perceived control was found to reflect both internal and external impediments, many of which relate to service issues that are within the control of managers. The findings also show that customer gender, income, ocupation, and tenure status have significant direct relationships with intentions to pay, but their effects are much smaller compared to the joint influence of attitudes, perceived control and social pressure. Moreover, the effects of gender and occupation are completely mediated by perceived control and social pressure respectively. These results have implications for improving revenue collection through customer-focused initiatives.

Informace o knize

Plný název Determinants of customer decisions to pay utility water bills promptly
Jazyk Angličtina
Vazba Kniha - Brožovaná
Datum vydání 2009
Počet stran 276
EAN 9783639203332
Libristo kód 06828325
Nakladatelství VDM Verlag Dr. Müller
Váha 382
Rozměry 150 x 220 x 14
Darujte tuto knihu ještě dnes
Je to snadné
1 Přidejte knihu do košíku a zvolte doručit jako dárek 2 Obratem vám zašleme poukaz 3 Kniha dorazí na adresu obdarovaného

Přihlášení

Přihlaste se ke svému účtu. Ještě nemáte Libristo účet? Vytvořte si ho nyní!

 
povinné
povinné

Nemáte účet? Získejte výhody Libristo účtu!

Díky Libristo účtu budete mít vše pod kontrolou.

Vytvořit Libristo účet