Doprava zdarma se Zásilkovnou nad 1 499 Kč
PPL Parcel Shop 54 Balík do ruky 74 Balíkovna 49 GLS 54 Kurýr GLS 74 Zásilkovna 49 PPL 99

Deep Time of the Media

Jazyk AngličtinaAngličtina
Kniha Brožovaná
Kniha Deep Time of the Media Siegfried Zielinski
Libristo kód: 04443181
Nakladatelství MIT Press Ltd, února 2008
Deep Time of the Media takes us on an archaeological quest into the hidden layers of media developme... Celý popis
? points 125 b
1 252 včetně DPH
Skladem u dodavatele Odesíláme za 15-20 dnů

30 dní na vrácení zboží


Mohlo by vás také zajímat


Imperialism V I Lenin / Brožovaná
common.buy 871
Desert Driver's Manual Jim Stabler / Brožovaná
common.buy 514
Femmes Du Maroc Lalla Essaydi / Pevná
common.buy 1 887
Clinical Effectiveness in Nursing Practice Jane Dawson / Brožovaná
common.buy 1 451
Beech Bank Girls Eleanor Watkins / Brožovaná
common.buy 198
Oxford Companion to American Law Kermit L. Hall / Pevná
common.buy 2 512
Post-Soviet Power Susanne A. Wengle / Pevná
common.buy 3 218
Lost Balls Charles Lindsay / Pevná
common.buy 774
Childhood Deployed Susan Shepler / Brožovaná
common.buy 890
Desert Gardening: Fruits & Vegetables George Brookbank / Brožovaná
common.buy 476
Ageing with a Lifelong Disability Chris Bigby / Brožovaná
common.buy 1 431
Africa and the World Tukufu Zuberi / Pevná
common.buy 1 228

Deep Time of the Media takes us on an archaeological quest into the hidden layers of media development -- dynamic moments of intense activity in media design and construction that have been largely ignored in the historical-media archaeological record. Siegfried Zielinski argues that the history of the media does not proceed predictably from primitive tools to complex machinery; in Deep Time of the Media, he illuminates turning points of media history -- fractures in the predictable -- that help us see the new in the old.Drawing on original source materials, Zielinski explores the technology of devices for hearing and seeing through two thousand years of cultural and technological history. He discovers the contributions of "dreamers and modelers" of media worlds, from the ancient Greek philosopher Empedocles and natural philosophers of the Renaissance and Baroque periods to Russian avant-gardists of the early twentieth century. "Media are spaces of action for constructed attempts to connect what is separated," Zielinski writes. He describes models and machinesthat make this conncection: including a theater of mirrors in sixteenth-century Naples, an automaton for musical composition created by the seventeenth-century Jesuit Athanasius Kircher, and the eighteenth-century electrical tele-writing machine of Joseph Mazzolari, among others. Uncovering these moments in the media-archaeological record, Zielinski says, brings us into a new relationship with present-day moments; these discoveries in the "deep time" media history shed light on today's media landscape and may help us map our expedition to the media future.

Informace o knize

Plný název Deep Time of the Media
Jazyk Angličtina
Vazba Kniha - Brožovaná
Datum vydání 2008
Počet stran 389
EAN 9780262740326
ISBN 026274032X
Libristo kód 04443181
Nakladatelství MIT Press Ltd
Váha 630
Rozměry 177 x 228 x 23
Darujte tuto knihu ještě dnes
Je to snadné
1 Přidejte knihu do košíku a zvolte doručit jako dárek 2 Obratem vám zašleme poukaz 3 Kniha dorazí na adresu obdarovaného

Přihlášení

Přihlaste se ke svému účtu. Ještě nemáte Libristo účet? Vytvořte si ho nyní!

 
povinné
povinné

Nemáte účet? Získejte výhody Libristo účtu!

Díky Libristo účtu budete mít vše pod kontrolou.

Vytvořit Libristo účet