Doprava zdarma se Zásilkovnou nad 1 499 Kč
PPL Parcel Shop 54 Balík do ruky 74 Balíkovna 49 GLS 54 Kurýr GLS 74 Zásilkovna 49 PPL 99

Consumer Sovereignty and Human Interests

Jazyk AngličtinaAngličtina
Kniha Brožovaná
Kniha Consumer Sovereignty and Human Interests G. Peter Penz
Libristo kód: 02020487
Nakladatelství Cambridge University Press, srpna 2008
This book, published in 1986, addresses questions concerned with a central normative principle in co... Celý popis
? points 115 b
1 152 včetně DPH
Skladem u dodavatele Odesíláme za 9-12 dnů

30 dní na vrácení zboží


Mohlo by vás také zajímat


TOP
Witchfinder Omnibus Volume 1 Mike Mignola / Pevná
common.buy 838
TOP
Deadly Education Naomi Novik / Brožovaná
common.buy 259
TOP
Made by James JAMES MARTIN / Pevná
common.buy 707
Trial of Henry Kissinger Christopher Hitchens / Brožovaná
common.buy 298
My Book Journal / Brožovaná
common.buy 336
Marlene Dumas: Open-End Caroline Bourgeois / Brožovaná
common.buy 873
Gender Euphoria / Brožovaná
common.buy 337
Paddington at the Tower Michael Bond / Brožovaná
common.buy 208
Handbook of Logistics and Distribution Management Phil Croucher / Brožovaná
common.buy 1 458
Philosophy of Cognitive-Behavioural Therapy (CBT) Donald J. Robertson / Brožovaná
common.buy 1 290
Lonely Planet Kids How Trains Work 1 Lonely Planet / Pevná
common.buy 406
Tutankhamun's Trumpet Toby Wilkinson / Pevná
common.buy 698

This book, published in 1986, addresses questions concerned with a central normative principle in contemporary assessments of economic policies and systems. What does 'consumer sovereignty' mean? Is consumer sovereignty an appropriate principle for the optimization and evaluation of the design and performance of economic policies, institutions and systems? If not, what is a more appropriate principle? The author argues that the conception of consumer sovereignty has to be broadened so that it is not limited to the market mechanism but includes environmental, work and social preferences. However, even this version runs into serious difficulties as the principle of consumer sovereignty still relies on too subjectivist a conception of the interests of individuals to be suitable for the evaluation of economic institutions. An alternative basis for such evaluation is 'human interests' that are not contingent on particular economic systems, After considering various possibilities, a basic-needs approach is proposed and its use in economic evaluation illustrated.

Informace o knize

Plný název Consumer Sovereignty and Human Interests
Jazyk Angličtina
Vazba Kniha - Brožovaná
Datum vydání 2008
Počet stran 260
EAN 9780521070911
ISBN 0521070910
Libristo kód 02020487
Nakladatelství Cambridge University Press
Váha 390
Rozměry 152 x 229 x 15
Darujte tuto knihu ještě dnes
Je to snadné
1 Přidejte knihu do košíku a zvolte doručit jako dárek 2 Obratem vám zašleme poukaz 3 Kniha dorazí na adresu obdarovaného

Přihlášení

Přihlaste se ke svému účtu. Ještě nemáte Libristo účet? Vytvořte si ho nyní!

 
povinné
povinné

Nemáte účet? Získejte výhody Libristo účtu!

Díky Libristo účtu budete mít vše pod kontrolou.

Vytvořit Libristo účet